Vad betyder PR för din placering?

PageRank har länge varit ett hett ämne inom SEO branschen. De flesta är helt överens om att om man för några år sedan hade en hög PageRank rankade man bättre överlag än sina konkurrenter. Idag är det många som påstår att den PageRank vi ser endast är ”green fairydust”, medan andra säger att det fortfarande har stor betydelse för sidors synlighet i Googles sökresultat.

Så för att ta reda på detta körde vi ett vetenskapligt experiment där vi kontrollerade PageRank på de 50 första resultaten. För att få lite variation valde vi att göra undersökningen på två olika typer av ord. I den första kategorin är konkurrensen hög och i den andra är konkurrensen lite lägre.

Den första kategorin har vi valt följande ord:

  • Sökmotoroptimering
  • Lån
  • Mobil

För den andra kategorin har vi valt följande ord:

  • Resa Rom
  • Minne Mobil
  • Utbildning IT
Om du gillade det här inlägget, lämna gärna en kommentar eller prenumerera via RSS så du inte missar framtida inlägg.

Speak Your Mind

*