Tips för sökmotoroptimering

En sak som kanske inte behöver påpekas men varför skriver Matt Cutts i sin blogg att man skall använda text istället för bild?

Fyll inte bildernas “alt” taggar med en massa text, speciellt inte om inte orden återfinns som ren text på sidan. Vi vet ju att Google inte tar hänsyn till “alt” information och inte värderar det alls. På Webbdagarna pratades det om “usability” av TIBO access granted och då får man lite kalla kårar när Google går ut och säger att man inte ska använda irrelevant information i bilder.

Om en bild får en “alt” tagg som t ex “dator och tangentbord” på en hemsida där texten på hemsidan handlar om något helt annat för att beskriva bilden för en person med nedsatt syn via talsyntes. Vad menar då Google med uttalandet?
Skulle detta vara negativt helt plötsligt? Men det är å andra sidan ingenting som vi kan påverka med enbart för

Om du gillade det här inlägget, lämna gärna en kommentar eller prenumerera via RSS så du inte missar framtida inlägg.

Speak Your Mind

*