Overture sökmotoranalys

Overture är en betala-per-klick-sökmotor. Utan allt för många fanfarer så ökade Overture sitt minimipris per klick från 5 till 10 cent per klick. Overture kan vara en mycket bra investering, men var försiktig med vad ni väljer för sökord så att det verkligen betalar sig. Kontrollera era besökare se vilka sökningar som genererade affärer.

Oktober 2003 utförde Yahoo! sitt köp av Overture Services, Inc. för ca 1.83 miljarder dollar i aktier och kontanter.

Overture Sökmotoranalys – fakta

  • Tips. Gör en ROI analys innan ni köper trafik.
  • Katalog. Likt DogPile så har Overture ingen katalog. Det som ser ut att vara en katalog är igentligen en mängd genvägar till sökningar med betalda resultat.
  • Sökresultat. Overture visar sina egna sponsrade resultat. När sökning gjorts och ingen köpt sökordet så visas Inktomis resultat.
  • Partnerskap.
  • Overture & AltaVista. Top 3 är Overture listningar. Titel och beskrivning visas där under “Products and Services”.
  • Overture & Lycos Top 3 Overture listningar kommer högst upp med titel och stympad beskrivningunder “Featured Listings”.
  • Overture & InfoSpace Infospace är Dogpile, som börjar med Overture resultat.
  • Overture & HotBot Top 3 Overture resultaten kommer högst upp med titel och stympad beskrivning under “Featured Listings”.
  • Overture & iWon Dom första fem eller tio sökresultaten är GoTo.com / Overture resultat som visas med titel och beskrivnig under “FEATURED LISTINGS.
  • Overture & MSN Dom fem högstbjudande på Overture kommer i en textbox till höger under “SPONSORED SITES”.
  • Overture & Yahoo! Top 3 Overture resultat visas högst upp under “Sponsor Matches”. Det som visas är titel och ca 40 tecken av beskrivningen.
Om du gillade det här inlägget, lämna gärna en kommentar eller prenumerera via RSS så du inte missar framtida inlägg.

Speak Your Mind

*