Koncernen växer!

Under gårdagen blev ytterligare ett företagsförvärv av Notabene.net (Edit 2012: Numera NetBooster) officiellt, den koncern SEO ingår i. Förvärvet avser det danska bolaget The Milk, ett företag inriktat på användarvänlighet av hemsidor och analys av händelser och trafikering av hemsidor. The Milk är Skandinaviens enda auktoriserade Google Analytics partner samt partner gällande Google Enterprise Solutions i Europa.

Kompetensen inom The Milk är extremt hög och ett flertal medarbetare innehar den högsta möjliga certifieringen som kan uppnås i partnerskap till Google, både Google Analytics Authorized Consultant och Google Enterprise Professional.

Som ni säkert vet är Google Analytics ett gratis statistikverktyg för att mäta aktiviteter och trafikering på och av er hemsida. Istället för att ta ut månads- eller årsavgifter för Google Analytics har Google istället valt att erbjuda fördjupade tjänster, utbildningar och analyser via sina auktoriserade partners som fått genomgå krävande utbildningsprogram och tester.

Något som både vi på SEO och ni som företagare vill uppnå är avkastning på den investering ni gör. Tillsammans med The Milk kan vi framöver tillsammans bli ännu bättre på att ge er högre return on investment (ROI) och return on advertising spend (ROAS). Allt genom att man via statistikverktyg och webbanalys mäter hur era besökare anländer, navigerar och interagerar på er hemsida.

The Milk har i dagsläget 8 medarbetare vid kontoret i Köpenhamn samt ett flertal frilansande medarbetare runtom i Skandinavien. Bolaget finns representerat i Danmark, Sverige och Norge.

I köpet av The Milk ingår också den danska SEO företaget Bubka System ApS. Bubka SEO har ett väl utvecklat system kring sökmotoroptimering via ContentPages, en produkt som vi på SEO idag även ligger långt fram i utvecklingen med på den svenska marknaden för sökmotoroptimering. Synergieffekterna mellan Notabene.net, SEO, Guava, The Milk och Bubka blir alltså extremt stora på lång sikt.

Om du gillade det här inlägget, lämna gärna en kommentar eller prenumerera via RSS så du inte missar framtida inlägg.

Speak Your Mind

*