AOL Netfind

AOL Netfind sökmotoranalys.

Gång på gång så visar AOL (AmericaOnline) att deras ebusiness inte går att ignorera. AOL’s sökmotor och katalog är kopior av sökmotorer ochkatalogtjänster som ni hittar på andra ställen av webben. För att bli registrerad, gå direkt på källan. Registrera er på Open Directory (DMOZ) för att komma med i AOL’s katalog. Snart så är sättet att vinna på AOL likvärdigt med att vinna på Google. Eftersom AOL och Google nyligen har gjort en överenskommelse där Google förser AOL med sökresultaten.

Som lite kuriosa och viktig för sökmotoroptimering kan så kan vi informera att AOL Time Warner äger Netscape, och därför samtidigt “äger” Open Directory (DMOZ)…

AOL Netfind sökmotoranalys – fakta

  • Katalog. AOL Netfind’s katalog är en kopia av Open Directory.
  • Sökresultat. Google’s sponsrade länkar hamnar i början på sökningen med endast titeln under en rubrik “Sponsored Links”. AOL’s katalog är en kopia av Open Directory, DMOZ, och sökresultaten kommer direkt från Google.
  • Söktips för att se hur många sidor ni har i Altavista, sök efter host:www.din-sajtadress.se.
Om du gillade det här inlägget, lämna gärna en kommentar eller prenumerera via RSS så du inte missar framtida inlägg.

Speak Your Mind

*