Idag skrivs historia, Remarketing på Facebook!

facebook-remarketing

Från idag 22 januari har Google och Facebook grävt ned stridsyxan och istället slutit ett avtal med varandra. Facebook gör ett inträde i det Google-ägda annonsnätverket Doubleclick som nu förstärker sin räckvidd enormt när Facebook blir tillgängligt för alla annonsörer via Doubleclick´s Ad Exchange.

Det här är en av de större nyheterna som Doubleclick släpper under 2014 för Ad Exchange.

Annonsera med Remarketing på Facebook

Det här innebär i sin tur att alla tänkbara annonsörer som vill annonsera ännu smartare och ännu mer kostnadseffektivt kan nu nå en ännu större räckvidd och möjligheten till större avkastning ökar. All budgivning sker i realtid enligt principen Real Time Bidding. Den stora fördelen är att nu finns möjligheten att maximera resultatet genom att använda Re-marketing på Facebook.

Från dagens datum skapas dessa möjligheter för annonsörer:

  • Använda Remarketing på Facebook
  • Utöka räckvidden till ca 2,8 miljoner svenska användare på Facebook
  • Real Time Bidding/RTB utförs av dedikerade experter

I snitt spenderar en användare fler än sex timmar per månad på Facebook. Här kan man som annonsör nå denna målgrupp med ett strömlinjeformat budskap vid rätt tidpunkt på dygnet och dessutom återmarknadsföra annonsbudskapet för maximal effekt.

Vad kostar det?

Prisnivåerna för att exponera sitt företag på Facebook via Ad Exchange är lägre än om du går direkt till Facebook för att annonsera. Principen är osålt utrymme och det finns gott om annonsvisningar att hämta. Budgivning sker i realtid och annonsvisningarna köps på CPM (Cost Per Mille).

NetBooster kan hjälpa dig och ditt företag att använda Er medieinvestering ännu smartare via kostnadseffektiva placeringar i Ad Exchange.

Kontakta oss idag för en kostnadsfri mediaplanering.

Om du gillade det här inlägget, lämna gärna en kommentar eller prenumerera via RSS så du inte missar framtida inlägg.

Speak Your Mind

*