CPC (Cost Per Click)

CPC (Cost Per Click)

Betyder kostnad per klick på svenska. Ett vanligt begrepp vid annonseringar på sökmotorer. Varje gång ni klickar på en annons på en sökmotor så kostar det annonsören några kronor, betala för er sökmotormarknadsföring för varje besökare. Alla annonser är enligt lag tydligt separerade från de vanliga sökresultaten. Antingen via andra färger (Google) eller en text som talar om att det är “Sponsored Links” .

Det kan vara ett mycket bra sätt att täcka upp sin sökmotoroptimering i början med en annonskampanj eftersom det tar ett bra tag innan den slår ut till 100%.

Ett annat mycket bra tillfälle är om ni kör korta kampanjer, t ex bussresor som har olika destinationer varje vecka eller likvärdigt. Sökmotorerna hinner inte riktigt med i så korta puckar 🙁 Vi arbetar till 100% med sökmotoroptimering och inte annonsering. Men samarbetar med ett marknadsledande företag i Sverige som specialiserat sin på ren annonsering. Kontakta oss om ni är intresserade av att veta mer.

Om du gillade det här inlägget, lämna gärna en kommentar eller prenumerera via RSS så du inte missar framtida inlägg.

Speak Your Mind

*