Om google analytics

Google Analytics är idag världens mest etablerade mätverktyg för analys av trafik på webbplatser. NetBooster är både Google Analytics Certified Partner och auktoriserade Google Analytics Premium-återförsäljare.

NetBooster hjälper dig

Med spårning, analys, support och utbildning

Netbooster kan hjälpa dig att installera spårning, fastställa mål och analysera den data som samlas in. Eftersom behovet är olika beroende på vilken typ av webbplats du har, erbjuder vi olika paket, utbildningar och support på alla områden i Google Analytics samt skräddarsydda lösningar för att du ska kunna använda verktyget på bästa sätt för din webbplats.

Några delar som du kan göra med Google Analytics

Analys

Med Google Analytics standardrapporter kan du enkelt mäta och förstå engagemanget på din webbplats. Plus att det bara tar ett par klick för att snabbt bygga ut anpassade rapporter, segmentera besökare och identifiera viktig data för att dela med ditt team.

Innehåll


Identifiera din webbplats bästa innehåll och dolda pärlor i Google Analytics rapporter. Du kommer att ta reda på hur ofta människor besöker varje sida på din webbplats, hur länge de stannar, och hur ofta de konverterar.

Mobil


Många webbplatser har idag en stor andel besökare från mobiltelefoner. Förstå hur mobilanvändning påverkar din webbplats och hur den driver affärer till dig.

Konverteringar

Med Google Analytics Conversion Suite kan du gå mycket längre än att bara räkna sidvisningar och besökare. Se hur alla dina digitala marknadsföringskanaler arbeta tillsammans för att få besökare till din webbplats.

Mät försäljning, nedladdningar, videouppspelningar och det som du anser är ett värde för din affärsverksamhet.  Förstå varför vissa besökare köper från digoch andra inte – så att du kan justera din webbplats och dina marknadsföringsaktiviteter för att uppfylla dina affärsmål.

Sociala medier


Sociala medier revolutionen är här och mognar snabbt. Men, hur mäter du den? Sociala rapporter hjälper dig att mäta effekterna sociala medier har på dina affärsmål och omvandlingar. Integrerad webb och social data ger en helhetssyn på ditt innehåll och engagemang.

Annonsering


Du har investerat mycket för att locka besökare till din webbplats. Hur vet du att din annonsering fungerar? Titta över alla digitala kanaler – inklusive sökning, visning, social, affiliate och e-post. Ta din analys ett steg längre med Googles oöverträffliga Adwordsintegration.

(Not provided) – Nu tar Google bort organisk sökordsdata från Google Analytics

Not provided – Nu tar Google bort organisk sökordsdata från Google Analytics

Det blev stora rabalder inom sökvärlden i slutet av 2011 när Google införde http secure på inloggade Google-konton, till sin följd  att sökordsdatan försvann från Google Analytics. Det som…

Läs mer

Google analytics mät engagemang

Google Analytics – Mät engagemang del 2: Data Hub och Trackbacks

När Google Analytics lanserade social togs ännu ett steg till att koppla webbanalys med socialt engagemang. Innan sommaren lade Google till Social Data Hub och Trackbacks på social-sektionen.  Båda…

Läs mer

Google analytics Premium integrerar BigQuery

Google integrerar BigQuery med Google Analytics Premium

Sent i natt på Google I/O-konferens gick de ut med att Google Analytics Premium kommer att få en integration med Google BigQuery senare i år. Google BigQuery är Googles BigData-verktyg som tillåter…

Läs mer

Om du gillade det här inlägget, lämna gärna en kommentar eller prenumerera via RSS så du inte missar framtida inlägg.

Speak Your Mind

*