Google Analytics - NetBooster hjälper dig

Google Analytics är idag världens mest etablerade mätverktyg för analys av trafik på sajter. Med Google Analytics kan du sätta upp mål på din sajt, följa upp dina mål och optimera målen för att öka din sajts intäkter. Med en korrekt uppsättning av Google Analytics är det inte mycket som inte går att mäta. VI hjälper dig analysera dina besökares beteenden! NetBooster är en Google Analytics Certified Partner. Vill ni har hjälp med Google Analytics? Kontakta oss på NetBooster

Not provided – Nu tar Google bort organisk sökordsdata från Google Analytics

(Not provided) – Nu tar Google bort organisk sökordsdata från Google Analytics

Det blev stora rabalder inom sökvärlden i slutet av 2011 när Google införde http secure på inloggade Google-konton, till sin följd  att sökordsdatan försvann från Google Analytics. Det som hände rent praktiskt var att sökordsdatan från de som var inloggade på ett Google-konto blev dold i (not provided) i Google Analytics.

Nu har Google rullat ut http secure helt och hållet vilket innebär att all ny organisk sökordsdata kommer att försvinna från Google Analytics.

[Read more…]

Google Analytics – Mät engagemang del 2: Data Hub och Trackbacks

Google analytics mät engagemang

När Google Analytics lanserade social togs ännu ett steg till att koppla webbanalys med socialt engagemang. Innan sommaren lade Google till Social Data Hub och Trackbacks på social-sektionen.  Båda ganska anmärkningsvärda dels då de skapar en (ytterligare) tydlig bro mellan sökmotoroptimering och webbanalys i Analytics dels för att Google Analytics ger en indikering på en utmanande ton mot en mängd onlineverktyg.

[Read more…]

Google integrerar BigQuery med Google Analytics Premium

Google analytics Premium integrerar BigQuery

Sent i natt på Google I/O-konferens gick de ut med att Google Analytics Premium kommer att få en integration med Google BigQuery senare i år. Google BigQuery är Googles BigData-verktyg som tillåter interaktiv analys av stora mängder data.

Google Analytics och BigQuery innebär smartare marknadsföring (at the speed of thought). Interaktionen med Google Analytics Premium öppnar upp stora möjligheter för samkörning av bland annat många års historisk data för att optimera den digitala marknadsföringen.

Data finns överallt och inom digital marknadsföring börjar det bli en av de viktigaste faktorerna för att driva engagemang hos besökarna. Vi på NetBooster har i samband med detta dedikerat en särskild Data Intelligence Unit för att kunna bearbeta stora mängder kunddata oavsett vart i världen kunden sitter för att hjälpa till att ta smartare beslut baserade på fakta. Vi kallar detta Smart Data.

[Read more…]

Google Analytics – Mät engagemang (Del 1)

Google Analytics

Väluppsatta mål är en förutsättning för att arbeta med analys. För att få en sajt att växa måste man ha en utgångspunkt, ett mål och gärna ett värde. Den enklaste av alla sajter kan ha mål och den enklaste av alla strategier kan få det målet att öka. Det är här Google Analytics kommer in i bilden.

[Read more…]

Om google analytics

Google Analytics är idag världens mest etablerade mätverktyg för analys av trafik på webbplatser. NetBooster är både Google Analytics Certified Partner och auktoriserade Google Analytics Premium-återförsäljare.

NetBooster hjälper dig

Med spårning, analys, support och utbildning

Netbooster kan hjälpa dig att installera spårning, fastställa mål och analysera den data som samlas in. Eftersom behovet är olika beroende på vilken typ av webbplats du har, erbjuder vi olika paket, utbildningar och support på alla områden i Google Analytics samt skräddarsydda lösningar för att du ska kunna använda verktyget på bästa sätt för din webbplats.

[Read more…]

Benchmarking i Google Analytics

images

Google lanserade för inte så länge sedan en ny tjänst kopplad till Google Analytics, Benchmarking (utvärdering på svenska). Detta innebär att du kan jämföra din statistik med andras och då också få reda på om du ligger bra eller dåligt till i förhållande till andra sidor i samma eller i andra branscher.

[Read more…]