Displayannonsering i realtid med Ad Exchange

Ad Exchange är det nya sättet att köpa displayannonsering på ett mer effektivt sätt. Ad Exchange är en samling av annonsnätverk där annonsörer via NetBooster kan köpa annonsutrymme från flera annonsnätverk på en gång och där allt sker i realtid. Med ett och samma annonssystem hanterar du effektivt dina displaykampanjer enkelt för alla länderna i Europa och övriga världen.

3,5 miljarder visningar i Sverige

Antalet annonsnätverk som ingår växer hela tiden och ett av dem är Google’s nätverk DoubleClick. Räckvidden är enorm redan idag (över 3,5 miljarder visningar per månad i Sverige) och som annonsör kan du via Ad Exchange köpa utrymme på världens mest besökta siter och samtidigt rikta dig till människor inom ett visst geografiskt område.

Riktad display med remarketing

Tillvägagångssättet med Ad Exchange är mer teknikdrivet än det traditionella sättet att köpa och sälja mediautrymme där pris och utrymme förhandlas fram med publicisterna. Metoden har tydliga liknelser med sättet att köpa trafik via Google Adwords där annonsören själv sätter spelreglerna. Ad Exchange ger annonsören stora möjligheter att rikta sin displayannonsering mot tydliga specifika målgrupper och samtidigt utnyttja tekniken remarketing för att ytterligare förbättra effekten av displayannonseringen.

Summering

  • Annonsmarknad där allt sker i realtid
  • Ökad räckvidd: +3,5 miljarder impressions (svenska siter +1 miljard)/mån
  • Insamling av kundprofiler
  • Kom igång snabbt
  • Stora optimeringsmöjligheter
  • Ex på sajter i nätverket: 118100.se, aftonbladet.se, autopower.se, blimamma.se, dalademokraten.se, expressen.se, flygtorget.se, ifokus.se, improveme.se, metrobloggen.se, nyheter24.se, passagen.se, imdb.com, guardian.co.uk, youtube.com, blogs.com, runnersworld.co.uk, people.co.uk, guardian-series.co.uk, oxfordtimes.co.uk och många fler.
Om du gillade det här inlägget, lämna gärna en kommentar eller prenumerera via RSS så du inte missar framtida inlägg.